Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 26 gości
   Pozostałe strony

BIALKO cz. 1

Ten artykuł ma tytuł BIALKO cz. 1, autorem jest - sopel007, treść skrócona: ILE I JAKIE BIALKA POWINNO SIĘ JEŚĆ ??
Niewątpliwie jedna z rzeczy, jakich nauczyliśmy sie w ciągu ostatnich kilku lat, jes...Najlepszym rozwi ILE I JAKIE BIALKA POWINNO SIĘ JEŚĆ ??
Niewątpliwie jedna z rzeczy, jakich nauczyliśmy sie w ciągu ostatnich kilku lat, jest to, że jedzenie białka rzeczywiscie przyspiesza przyrost miesni i zwieksza ich sile. badania naukowcow z Europy Wschodniej wykazaly to juz ponad dziesiec lat temu. Np. rumuńscy naukowcy pracowali z grupa swiatowej klasy sportowcow silowych i wlozyli na nich - doslownie - kilogramy masy miesniowej w przeciagu tygodnia powodujac ich juz i tak wysokie ( 2,2 g/kg ) spozycie bialka. I wcale nie byly to zadne "specjalne" suplematy bialkowe. Choc najlepiej przebadano i najczesciej uzywano bialek mleka, to inne bialka wykazaly podobne dzialanie. W ciagu ostatnich kilku lat, gdy super wysokie spozycie bialka stalo sie bardziej popularne, i tu widzimy podobne przypadki wsrod sportowcow roznego kalibru.
Wielkosc zapotrzebowania na bialko zalezy glownie od ilosci i rodzaju cwiczenpodczas treningu, od ilosci spozywanych weglowodanow i od calkowitej liczby kalorii w diecie. Na diecie nisko weglowodanowej i niskokalorycznej zarowno ilosc bialka, jak i jego procentowy udzial w diecie musi sie zwiekszac, aby utrzymac maksymalna mase i sile.
Gdy chodzi o przyrost masy, nalezy spozywac 1g bialka na kilogram ciala dziennie, Jednakze wcale nie jest to znacznie wiecej od tego, co wedlug naukowcow jest niezbedne do utrzymania wlasciwego bilansu azotowego u przecietnego kulturysty.
Kulturysci - zrowno zawodowcy, jak i amatozy - ktorzy daza do osiagniecia maksymalnej masy i sily zwiekszyli swoje spozycie bialka do 3,3g, a nawet 4,4g na kg ciala - udowodnili i nam i sobie ze powoduje to wrecz niewiarygodna roznice.
Dr A. Scott Connelly, zalozyciel MET-Rx, twierdzil i wykazal za pomoca swoich produktow, ze pokarm(zwlaszcza skoncentrowany w postaci suplematow) wykazuje dzialania lakow. Connely posunąl sie nawet do twierdzenia ze podstawa diety powinny byc suplematy, a nie przetworzona zywnosc powinna miec znaczenia uzupelniajace, i ze - przynajmniej przez pewien czas - jest to najszybszy sposob na uzyskanie pozbawionej tluszczu, bardziej umiesnionej sylwetki. Teoria ta, choc niewatpliwie ekstremalna, podkresla znaczenie suplematow w diecie.
Jesli chodzi o to, ktore bialka powinno sie esc, nadal zalecamy diete oparta o nieprzetworzone produkty bialkowe - jajka, ryba, indyka, kurczeta, wolowine itp. - zarownowazona warzywami, owocami, produktami z pelnego ziarna i zdrowymi tluszczami, wzbogacona o suplematy wielowitaminowe z mineralami, glutamine, suplematy proteinowe czy proszki zastepujace posilek o kreatyne (w podanej kolejnosci). Pozostale suplematy maja mniejsze znaczenie i staja sie istotne dopiero po zaspokojeniu potrzeb organizmu co do wlasciwejdiety i podstawowego zestawu suplematow.
Dostempne sa pewne "gadzety", ktore polepszaja pszyswajalnosc i metaboliczne dzialanie bialka. Jednakze im wiecej bialka dziennie sie zjada, zwlaszcza jesli co najmniej polowa spozywanego jedzenia pochodzi z nieprzetworzonych produktow, tym mniejsze znaczenie ma rodzaj spozywanego bialkaczy suplematu, jaki sie stosuje.
I choc warunki potrzebne do przyrostu miesni sa tak proste - madry trening, odpowiada ilosc odpoczynku i dieta wysokobialkowa - wielu ludzi nie potrafi ich spelnic, zwlaszcza jesli chodzi o diete. Niektorzy po prostu nie rozumieja jej znaczenia lub nie wierza, ze tak wiele zalezy od sposobu odzywiania sie suplementow. inni skarza sie, ze taki sposob odzywiania sie nie dasie pogodzic z ich praca, albo ze ich niestac na te wszystkie suplementy. pozostali sa zdania, ze jesli nie moga czegos robic przez caly czas, to w takim razie, w ogle nie warto sie wysilac. Lista wymowek ciagnie sie zatem w nieskaczonosc.
Podsumowujac, stwierdzic nalezy, ze osoby te - polowa skadinad znanych nam porzadnych kulturystow, ktorzy nie doceniaja dzialania pokarmu, podobnego do dzialania anabolikow - bardzo wiele traca.

kurde bylo wiecej tylko niewiem w jaki sposub to skasowalem :( :( :( :( tyle pisania namarne ale looz dokacze to moze jutro

Autor posta: sopel007


  RE: BIALKO cz. 1
  RE: BIALKO cz. 1
  RE: BIALKO cz. 1
  RE: BIALKO cz. 1





(c) 2001- 2014 kulturystyka.com.pl