Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 91 gości
   Pozostałe strony

Dodatkowe formy aerobicu - [teoria]

Ten artykuł ma tytuł Dodatkowe formy aerobicu - [teoria], autorem jest - CzArNuLkAaaa, treść skrócona: Yoga-robic


Nazwa formy Nazwa formy ćwiczeń, która w największym skrócie ma przybliżyć ćwiczenia hata-yogi (fizyczne) o...Najlepszym rozwi Yoga-robic


Nazwa formy Nazwa formy ćwiczeń, która w największym skrócie ma przybliżyć ćwiczenia hata-yogi (fizyczne) osobom, które do tej pory uznawały tylko aerobik. Próba stworzenia pewnego związku pomiędzy yogą a rytmem ćwiczeń przy muzyce. Prowadzenie tej formy wymaga od instruktora wszechstronnego przygotowania ze strony ćwiczeń: hata-yogi, aerobiku oraz dogłębnej znajomości anatomii funkcjonalnej. Jest to alternatywa dla osób poszukujących w klubach form, które przez "usprawnianie ciała" jednocześnie pozwolą się odstresować, wyciszyć, oczyścić, dając jednak ciału możliwość wzmocnienia mięśni, lepszego rozciągnięcia, poprawienia ruchomości w stawach itp. Ćwiczenia hata-yogi wprowadzone w tej formie głównie do ćwiczeń ciała, są urozmaicone i wzbogacone w śladowe "dodatki", które zmieniają nieco ich charakter np. muzyka, tempo. Podzielone na grupy pozwalają na oddziaływanie na różne grupy mięśniowe np.; brzucha, nóg, grzbietu.

Lekcja yoga-robicu może być wyczerpująca fizycznie, ale może też być łagodna , wybitnie relaksująca i odprężająca, może mieć charakter stretchingowy lub siłowy. Wszystko zależy od doboru pozycji czyli ASAN, czasu ich utrzymania i jeszcze kilku innych czynników , między innymi tempa muzyki.

Lekcja wymaga wysokiej koncentracji, wyłączenia się ze świata zewnętrznego i wsłuchanie wewnątrz swojego ciała. Rozwija umiejętności pokonywania słabości fizycznych , inercji, ale również blokad psychicznych, a przede wszystkim niesie większe korzyści jakie daje uprawianie ćwiczeń hata-yogi.

Lekcja wymaga systematyczności, jest formą z którą się rozwijamy stopniowo opanowując coraz trudniejsze ćwiczenia, których wykonanie jest możliwe jedynie poprzez systematyczne ćwiczenia. Kierowana jest do ludzi, którzy chcą i potrafią podjąć wysiłek fizyczny i są cierpliwi przez określony czas, który da im możliwość zorientowania się i rozważenia czy ta forma ćwiczeń im odpowiada.

Nie da się w krótkim czasie ocenić w pełni wpływu ćwiczeń na swój organizm, gdyż przez długi czas trzeba się uczyć tej formy, aby ćwiczyć ją pewniej, głębiej i przyjemniej, widząc efekty (po czasie) zarówno fizyczne i psychiczne.


TAI CHI

Tai chi to nowe podejście do ćwiczeń fizycznych. Aktywna medytacja kształtuje ciało uspokajając duszę. W Chinach, gdzie znana jest ona pod nazwą tai chi chuan, uprawia się ją i doskonali od stuleci, ale w Europie to nowy fenomen. Wzbiera on na sile od momentu, gdy zaczęła spadać liczba zwolenników modnych w latach osiemdziesiątych intensywnych i wyczerpujących ćwiczeń. Tai chi oferuje zupełnie coś innego, jest szansą otwierającą umysł i ciało na nową filozofię, nowy rodzaj ruchu i nowy rodzaj myślenia o własnej fizycznej sprawności. Tai chi wydaje się być ideą, której czas właśnie nastał.

Chi jest energią wszechświata znajdującą się w nas i poza nami. Jest zjednoczoną siłą natury. W ludzkim ciele jest jest czternaście kanałów - meridian, po przez które powinien następować swobodny przepływ chi. Kiedy ten przepływ zostanie zablokowany, różne tkanki i organy ludzkiego ciała zostają pozbawione odpowiedniej stymulacji. Jeśli meridiany nie zostaną odblokowane, w ludzkim ciele może rozpocząć się proces chorobowy. Chi składa się z dwóch przeciwstawnych typów energii : yin i yang. Yin jest energią spokojną, wyciszającą, natomiast yang to energia aktywizująca i ożywiająca. Instruktorzy tai chi twierdzą, że stres czy choroba informują nas właśnie o tym, że przepływ energii w naszym organizmie został zablokowany. Wolne i systematyczne ruchy zalecane przez tai chi, świadoma relaksacja i odpowiednie oddychanie, mogą odblokować kanały, po przez które czerpiemy energię z otoczenia. Dzięki odpowiedniemu pobudzaniu przepływu tai chi i zrównoważeniu jego składników (yin i yang) możliwe jest osiągnięcie stanu harmonii bytu. Pozwoli to nie tylko na uwolnienie się od stresu lub jego znaczne ograniczenie, ale także na podniesienie naszego wewnętrznego poziomu energii, czego konsekwencją może być samo uleczenie. Badania dowiodły, że tai chi poprawia krążenie krwi, zmniejszając jej ciśnienie tętnicze zapobiegając w ten sposób nadciśnieniu. Naukowcy twierdzą także, że pomaga uniknąć kontuzji i urazów, przyśpiesza powrót do zdrowia.

Ćwiczenia są tak skonstruowane, aby następował przepływ chi, a jednocześnie były zachowane odpowiednie proporcje jego składników. Często poszczególne ruchy są dobierane według zasady, że porcja energii yin pobierana jest z ziemi i wody, a porcja yang z ognia i powietrza. Energia przepływa zawsze przez centrum energetyczne organizmu, punkt znajdujący się w okolicach żołądka. Punkt ten można określić kładąc na brzuchu palce obu dłoni ułożone w trójkąt, tak aby kciuki tworzyły linie prostą, a palce wskazujące były skierowane ku dołowi. Następnie ruszając rękoma rozprowadzamy nasze wewnętrzne chi po całym organizmie. Ruchy rąk powinny być skoordynowane ze zmianami nogi, na której opieramy ciężar ciała. Kołysząc ciało w przód i w tył, a także na boki, musimy jednak pamiętać, aby stać pewnie i stabilnie, a także utrzymywać blisko ziemi środek ciężkości naszego ciała. Po osiągnięciu pewnego doświadczenia można włączyć do treningu ruchy, przy których trudniej jest utrzymać równowagę, takie jak na przykład - przysiady na jednej nodze. W tai chi umysł pozostaje również aktywny i powinien koncentrować się na miejscu, w które staramy się nakierować chi. Myśli powinny być wyciszone, ale jednocześnie skupione, tak aby z pełną świadomością kontrolować ruchy ciała. W skupieniu się na reakcjach organizmu pomaga również kontrolowanie oddychania.

Podczas gdy niektórzy ludzie rozpoczynający przygodę z tai chi czują niemal natychmiastowo przypływ energii, wielu doświadcza tego dopiero po wielu latach cierpliwych ćwiczeń. Zdarza się, że niektórzy nigdy nie znajdą w swoim ciele chi, ani równowagi pomiędzy yin i yang. Przede wszystkim jest ono nie tylko wspaniałym treningiem ducha, ale także ciała. Pomaga podnieść koordynację ruchów, poprawić równowagę, a także giętkość i siłę nóg. Pozwala zdobyć wiadomości o tym, jak funkcjonuje ciało, a dzięki osiągniętej w ten sposób świadomości możemy poruszać się z większą gracją, jak to ma miejsce w przypadku tancerzy.

Jakkolwiek tai chi uznawana jest za sztukę walki, to jednak koncentruje się na sile wewnętrznej, a nie na kopnięciach, uderzeniach, krzykach czy też rozbijaniu desek.


SALSA AEROBIK

Forma taneczna aerobiku z zastosowaniem kroków wywodzących się z tańców latyno-amerykańskich, wspaniała zabawna lekcja dająca dużo radości i satysfakcji. Nie musisz jechać na wakacje i tak poczujesz tropikalny klimat !


LATINO DANCE

Latino dance - to połączenie elementów gimnastyki z tańcami latynoamerykańskimi. Duży nacisk kładzie na miękki, ale zarazem dynamiczny ruch całego ciała. Latin aerobic to przede wszystkim taneczne układy choreograficzne z wykorzystaniem bioder oraz kształtujące sylwetkę ćwiczenia izolacyjne. Dzięki gorącej, latynoskiej muzyce na zajęciach panuje niepowtarzalny klimat.


CARDIO-FUNK
W 1989 r. w Los Angeles francuski pedagog zwrócił uwagę na osobę Billy Goodson'a - choreografa wielu gwiazd showbuisnessu, między innymi Michala Jacksona, Diany Ross. Goodson uznał high-impact za zbyt forsowną, a L.I.A za zbyt powolną formę ruchu. Jego fascynacja stylem funky (taniec uliczny) doprowadziła do stworzenia nowego stylu w aerobiku: cardio-funk. Jego choreografia opiera się na marszu, daje możliwość wczucia się w rytm "tańca ulicznego", czyli amerykańskiego. Wymaga dobrej koordynacji, stosunkowo niskiego tempa muzyki (105-135 bmp), treningu w granicach 50-65% wartości częstości skurczów. Bardzo skuteczny w spalaniu tkanki tłuszczowej.

KANGOO'ROBIC
Redukowanie siły uderzenia o ziemię podczas joggingu. Ocena obuwia ze sprężynami

źródło fit.pl

Autor posta: CzArNuLkAaaa






(c) 2001- 2017 kulturystyka.com.pl kulturystyka