Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 91 gości
   Pozostałe strony

5 błedów popełnianych przez początkujących

Ten artykuł ma tytuł 5 błedów popełnianych przez początkujących, autorem jest - CzArNuLkAaaa, treść skrócona: 1.Przetrenowanie
Zaskakująco duża ilość kontuzji w sporcie powodowana jest wykonywaniem ćwiczeń ze zbyt dużym obciążeniem, a co gorsza z...Najlepszym rozwi 1.Przetrenowanie
Zaskakująco duża ilość kontuzji w sporcie powodowana jest wykonywaniem ćwiczeń ze zbyt dużym obciążeniem, a co gorsza zbyt wcześnie, gdy organizm nie jest jeszcze gotowy na taki wysiłek. Dlatego zacznij powoli z rezerwą, od mniejszych obciążeń, staraj się "słuchać własnego ciała" . Lekki ból mięśnia zmęczonego tuż po ćwiczeniu jest objawem dobrze wykonanego ćwiczenia. Najczęściej parę ćwiczeń rozciągających mięśnie (ale gdy mięsień jest jeszcze rozgrzany) pomaga w usunięciu problemu.

2.Brak doświadczenia
Jeżeli nie masz pewności, jak używać maszyny i przyrządy, jak często i z jakim natężeniem, nie krępuj się: zapytaj najlepiej instruktora, obsługę klubu lub zdobądź odpowiednią wiedzę
studiując lekturę. Nikt nie będzie cię obwiniał za fakt, że chcesz wiedzieć więcej niż wiesz. Stwierdzenie "koniec języka za przewodnika" w tym przypadku może zaoszczędzić nieprzyjemności i kłopotów.

3.Systematyczość
Niektórzy lubią ćwiczyć wcześnie rano witając dzień wzmożonym wysiłkiem. Inni natomiast preferują wieczorną aktywność jako narzędzie do walki z całodziennym stresem. Wybierz odpowiedni termin dla siebie i wpisz go w swój kalendarz jako stały element życia. Gdy planujesz ćwiczyć po pracy, zabierz potrzebne rzeczy ze sobą do biura. Z własnego doświadczenia wiemy, że powrót do domu dla zmiany ubrania, mała kanapka w kuchni lub karmienie rybek w akwarium, często kończy się w fotelu przed telewizorem.

4. Nuda
Nawet dziecko to wie, że tylko aktywność dająca przyjemność i zabawę ma szansę na przetrwanie. Nawet najbardziej wyzywające ćwiczenia mogą być nużące. Dlatego staraj się zmieniać zestawy ćwiczeń jak najczęściej. Próbuj różnych rozwiązań, maszyn, urządzeń. Słuchaj muzyki podczas ćwiczenia. Jednym z najlepszych sposobów na nudę jest ćwiczenie z partnerem lub w grupie przyjaciół.

5. Brak ustalonych celów
Jeżeli przychodzisz do klubu nie mając w głowie co byś chciał zrobić, prawdopodobnie nie zdziałasz zbyt wiele. Postaraj się wyobrazić po co tu przyszedłeś (mocniejsze ręce lub nogi, jeszcze bardzie płaski brzuch) a następnie pilnuj aby postęp lub rozwój były możliwe do sprawdzenia. Przykładowo gdy w styczniu potrafiłeś podnieść sztangę 25 kilową 12 razy a w lutym 12 razy podnosiłeś 30 kilo, to taki postęp jest łatwy do zmierzenia.

źródło fitnessclub.pl

Autor posta: CzArNuLkAaaa






(c) 2001- 2017 kulturystyka.com.pl kulturystyka