Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 91 gości
   Pozostałe strony

Aqua aerobic - [teoria]

Ten artykuł ma tytuł Aqua aerobic - [teoria], autorem jest - Bagiet, treść skrócona: Jedną z najnowocześniejszych form muzyczno-ruchowym propagowana w Polsce jest aqua aerobics. Tak naprawdę ćwiczenia w wodzie są stosowane od dawna, je...Najlepszym rozwi Jedną z najnowocześniejszych form muzyczno-ruchowym propagowana w Polsce jest aqua aerobics. Tak naprawdę ćwiczenia w wodzie są stosowane od dawna, jednak w ostatnich latach zaproponowano ich nową formę - w połączeniu z muzyką.
Aby uczestniczyć w zajęciach wcale nie trzeba umieć pływać. Aquafitness zalecany jest ludziom o różnej sprawności fizycznej. Zajęcia przypominają typowy aerobik i mogą być prowadzone w przeróżnych kombinacjach, zarówno układów choreograficznych, jak i wzmacniających. Wysiłek mięśni konieczny do wykonania ruchu w wodzie zmniejsza się do 1/10. Uczestnicy o słabo wykształconym gorsecie mięśniowym mogą w wodzie poruszać się swobodnie. Muszą być oni podczas ćwiczeń do połowy zanurzeni. Przy większym zanurzeniu ciśnienie hydrostatyczne sprawia, że utrudniony jest wdech a wspomagany wydech. Uczucie rozluźnienia mięśni, które daje przede wszystkim woda ciepła, jest bardzo ważne dla likwidacji przykurczów mięśni i grup mięśniowych.
Środowisko wodne zapewnia odciążenie kręgosłupa, sprzyja rozluźnieniu mięśni i elongacji kręgosłupa, przez co ułatwia kształtowanie poprawnej postawy.
Zajęcia aqua aerobics przeznaczone są dla każdego. Poziom sprawności ruchowej może być niski. Zajęcia powinny być dodatkowa formą zajęć ruchowych, która wprowadza odmienne środowisko oraz niepowtarzalne wrażenie ruchowe. Gimnastyka w wodzie przyciąga osoby, które ze względu na różne schorzenia i nadwagę nie mogą uczestniczyć w tradycyjnych zajęciach fitness. W aquafitnessie odciążony jest cały układ kostno-stawowy, dlatego jest to bardzo dobra forma ruchu dla osób, które chorują na osteoporozę, cierpią na nadciśnienie tętnicze lub mają problemy z kręgosłupem i stawami.
Ćwiczenia w wodzie możemy prowadzić w formie lekcji o różnym układzie. Stosuje się zarówno ćwiczenia bez przyborów, jak i z przyborami wykorzystujące ruchy:

- wspomagające - ruch w kierunku powierzchni wody
- oporujące - ruch w kierunku dna basenu
- odciążające - ruch po powierzchni wody z oporowaniem.

Przeciwskazania to m.in.:

- strach przez wodą
- otwarte rany
- infekcje
- brak kontroli nad czynnościami fizjologicznymi
- choroba reumatyczna
- cukrzyca (można ćwiczyć po posiłku)
- tracheotomia
- nadczynność tarczycy
- wady wrodzone i nabyte układu krążenia

źródło:www.harmonia.pl

Autor posta: Bagiet






(c) 2001- 2017 kulturystyka.com.pl kulturystyka