Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 95 gości
   Pozostałe strony

Jak ważne jest przygotowanie siłowe w koszykówce i nie tylko

Ten artykuł ma tytuł Jak ważne jest przygotowanie siłowe w koszykówce i nie tylko, autorem jest - Yaro, treść skrócona: Kiedy 52 lata temu Amerykanin Neithsmith wymyślił grę która nazwa koszykówką narodziła się nowa era w historii sportu nie tylko zawodowego ale przede ...Najlepszym rozwi Kiedy 52 lata temu Amerykanin Neithsmith wymyślił grę która nazwa koszykówką narodziła się nowa era w historii sportu nie tylko zawodowego ale przede wszystkim w historii sportu amatorskiego. Sięgając daleko pamięcią do lat 80 przypominam sobie jak bardzo byłem podekscytowany sportem, który całkowicie zdominowali czarni i który dla białych stawał się coraz to trudniejszą barierą do pokonania. Oczywiście nie mogę powiedziec ze oglądałem w latach 80 koszykówkę ponieważ wtedy jeszcze mnie nie było albo byłem na tyle niedoświadczony ze nic z tego praktycznie nie wiedziałem. Przecież byłem jeszcze małym chłopcem który rozpoznawał świat dotykając wszystko palcami i łapiąc rzeczy do buzi. Wracają jednak do historii koszykówki - wiadomo ze nie od razu narodziła się NBA, najlepsza liga koszykarska wszechczasów. Ktoś może się ze mną nie zgodzić ze NBA nie jest najlepsza - możliwe, ale przemawia za tym głownie fakt ze to właśnie zawodnicy z NBA już od wielu lat grając na igrzyskach zdobywają złoto i to przeważnie wygrywając w taki sposób ze mówi się o nich jeszcze przez długie miesiące po zawodach. Po takich igrzyskach ciśnie się na usta jedno pytanie. Co robią amerykanie ze są o wiele lepiej przygotowani od Europejczyków, którzy przegrywają mecz różnica 20-30 punktów? Co za tym idzie ze większość czarnoskórych zawodników skacze po 140cm dosiężnego a biali nie ?
W pewnym sensie zafascynowało to nawet mnie wiec postanowiłem sprawdzić gdzie tkwi przyczyna i w jaki sposób ćwiczą czarni ze ich dokonania są tak niesamowite. Spotkałem wiele różnych artykułów przeglądając tony gazet o tematyce sportowej i musze powiedziec ze do tej pory nie wyciągnąłem żadnych wniosków. Po tym jak Maurice Green pobił rekord świata w biegu na 100m w Sydney zwątpiłem całkowicie w biała rasę. Jednak pewnego dnia natknąłem się na cos co zwróciło moja uwagę. Mając jeden z numerów amerykańskiego pisma koszykarskiego Slam przeczytałem o sposobie trenowania czarnoskórych sportowców i znalazłem odpowiedzi na wszystkie dręczące mnie pytania. Oczywiście większość moich pytań dotyczyła tego jak to możliwe ze Green przebiega 100m w czasie niższym niż 10s a Carter przeskakuje Francuza mierzącego 214cm. Dochodząc do setna sprawy chciałbym teraz po krotce przedstawić to o czym naczytałem się spędzając wolne wieczory z magazynami kulturystycznymi i sportowymi.
Zacznę wiec może od kinetyki i umięśnienia a przedwszystkim różnic jakie występują pomiędzy białymi a czarnymi zawodnikami i sportowcami. Otóż według badań przeprowadzonych w jednym z amerykańskich laboratoriów stwierdzono ze umięśnienie u czarnoskórych rożni się w znacznym stopniu od umięśnienia białych. Różnice te wynikają głownie z przewagi włókien szybko kurczliwych jakie występują u czarnych zawodników nad włóknami wolno kurczliwymi których nadmiar widoczny jest u białych. Otóż mięsnie te produkują więcej siły i energii niż mięsnie wolno kurczliwe, są zdolne do regenerowanie w krótszym czasie i potrafią wydobyć większa sile na jednorazowy i krotki wysiłek. To dlatego czarni biegają szybciej i skaczą wyżej. Jakby tego było mało odwiedzono również ze czarnoskórzy ludzie są bardziej wytrzymali kondycyjnie niż biali. Po takim artykule doszedłem do wniosku ze nie ma co trenować wyskoku bo nic z tego nie będzie - przecież mam więcej włókien wolno kurczliwych i nie dam rady wygenerować takiej siły. Po jakimś czasie jednak znalazłem odpowiedz również na to pytanie. Otóż błąd tkwił i tkwi w większości treningów przeprowadzanych przez białych zawodników koncentrujących się głownie na aerobach które wykonują czarni. Niejedna osoba ćwicząca program skocznościowy Super Dunks II zadawala sobie pytanie jak to jest możliwe żeby skoczyć 2 serie po 400 cwierćskoków kiedy nie możemy w drugim tygodniu zrobić jednej serii po 100 ? I wtedy właśnie natknąłem się na bardzo dobry artykuł. Otóż czarni są zmuszeni do wykonywania większej liczby aerobow bo są do tego przystosowani - i szczerze mówiąc nie zdziwiłbym się widząc czarnoskórego koszykarza robiącego na raz 1000 cwiercskokow. Skoncentruje się jednak na treningu białych. Wielu z nas robi błąd wykonując aeroby ponieważ one przyczyniają się do słabnięcia mięsni szybkokurczliwych. Wniosek nasuwa się sam - trzeba poświecić więcej czasu na przygotowanie siłowe i to nie tylko pod względem mięsni nóg ale i również pod względem każdej części ciała, która może się przydać podczas treningu koszykarskiego. Ale czy wystarczy tylko trenować i jak to robić żeby mieć jak najlepsze wyniki? Otóż nie - ważną rolę odgrywają również sposób odżywiania, trening ogólnorozwojowy, czas na regeneracje mięśni i sposób w jaki się trenuje. Może zacznę od tego pierwszego a więc jak się odżywiać. Kiedyś natknąłem się na bardzo dobre stwierdzenie a mianowicie ze ciało człowieka jest tak jak silnik samochodu, im lepsze paliwo zatankujesz tym lepiej jedzie i funkcjonuje. Z organizmem jest tak samo. Należy dostarczać mu odpowiedniego paliwa które da najlepsze wyniki podczas ćwiczeń. Tylko zbilansowany pokarm bogaty w węglowodany z dobrych źródeł (ryz, warzywa) , białka i mała ilość tluszczu sprawia ze nasz trening będzie bardziej wydajny i wartościowy a i nasz wygląd się polepszy. Drugim punktem jest to jak ważny jest trening ogólnorozwojowy. Jeżeli ktoś mówi ze bieganie trzy razy w tygodniu i chodzenie na siłownie gdy gra się w kosza jest bezsensu niech się lepiej za ten sport nie zabiera. Bieganie bowiem odgrywa bardzo ważna role w dotlenianiu organizmu a co za tym idzie w polepszaniu jego wydolności. Już 30 min dziennie joggingu może zdziałać cuda o jakich byśmy się nawet nie spodziewali. Kolejny bardzo ważny aspekt to czas na regeneracje. Nie myślcie ze jak będziecie ćwiczyć wyskok na siłowni robiąc dużo serii np. z przysiadami a potem grali bez odpoczynku w koszykówkę to zobaczycie wyniki. Mięsnie są tylko organem który musi odpocząć i nabrać energii do następnego wysiłku a wiec lepiej odpocząć kilka godzin niż od razu niszczyć je kolejnymi ćwiczeniami a wyniki na pewno będą lepsze. Ostatni punkt to sposób w jaki się trenuje. Oczywiście nie każdy z nas ma dostęp do profesjonalnych sal treningowych na których można zasięgnąć opinii ekspertów. Nie każdy z nas może wykonywać ćwiczenie pod okiem doświadczonego kolegi. Każdy z nas może jednak wzorować się na czasopismach i wiedzy innych. Musimy szukać takich ćwiczeń które dadzą nam satysfakcjonujące rezultaty i które nie zrobią nam krzywdy a zapewnia stały progres. Najlepiej chodzić na siłownie - bo głownie o takich ćwiczeniach mowie - z partnerem. Nasz trening jest wtedy bardziej wyczynowy. Możemy wtedy wykonywać ćwiczenia z większym ciężarem niż jak jesteśmy sami. Osoba asekurująca może nam mówić co robimy źle i powinniśmy być otwarci na wszelkie sugestie które mogą przynosić efekty. Kończąc swoje wypociny chciałbym jeszcze raz podkreślić ze trening siłowy jest bardzo ważna opcja dla ludzi poważnie traktujących wszelkie rodzaje aktywności fizycznej. Ma wiele zalet takich jak poprawianie koncentracji, poprawianie samorealizacji, poprawienie krążenia a wykonywany poprawnie może doprowadzić do wyników o jakich marzymy a to na pewno zmobilizuje nas do ciężkiego treningu.

Marcin

Autor posta: Yaro






(c) 2001- 2017 kulturystyka.com.pl kulturystyka