Niezbędnik sportowca
 
    Działy Dyskusji
    Trening
    Doping
    Suplementacja
    Gadaniec
    Zdrowie
    Dieta
    Sztuki walki
    Sporty ogólnorozwojowe
    Aktualności
    Fitness
    Sprzęt kulturystyczny
    Foto kobiet
    Zdrowie
    Sporty ogólne
    Wellness
    Strongman
    Fotogaleria

   Najnowsze tematy na forum
» Bic i ..
» Biceps ..
» Dalsza suplementacja ..
» Dieta na do sprawdzenia..
» Efekty po DYMA BURN..
» Taaaki trening mase domatora..
» Kilka pytan ..
» Poprawiony trening oceny ..
» Cardio ..
» Jakie witaminy ..
» HIIT a masowy ..
» Dieta, 87kg ..
» Plan do specyficzne cele..
» Białko dla ? ..
» Skakanka ..
» Brak efektów siłowni ..
» Zapotrzebowanie kaloryczne ..
» Ciężar ..
» Bialko i ..
» UNS Loader Muscle Asylum..
   Statystki serwisu
   On-line (5 minut) jest 121 gości
   Pozostałe strony

Jazda na rowerze

Ten artykuł ma tytuł Jazda na rowerze, autorem jest - Bagiet, treść skrócona: Jazda na rowerze to najprzyjemniejszy sport, szczególnie latem. Zużywając tyle samo energii, poruszamy się kilkakrotnie szybciej niż podczas marszu. M...Najlepszym rozwi Jazda na rowerze to najprzyjemniejszy sport, szczególnie latem. Zużywając tyle samo energii, poruszamy się kilkakrotnie szybciej niż podczas marszu. Możemy robić dłuższe lub krótsze wycieczki i cieszyć się pięknem natury i malowniczym krajobrazem. Wysiłek i odpoczynek możemy dozować indywidualnie, zgodnie z naszymi chęciami i możliwościami. Gdy mamy dużo czasu, nawet w ciągu 20 minut jazdy na rowerze możemy pobudzić krążenie.

JAZDA NA ROWERZE JEST BARDZO KORZYSTNA DLA ORGANIZMU.

Jest to trening wytrzymałościowy, który jednocześnie pobudza krążenie i pozwala się pozbyć zbędnych kilogramów. Po pewnym czasie możemy jeździć na rowerze nawet 6-7 godzin bez przerwy. W przypadku żadnej innej dyscypliny sportowej nie wytrzymujemy tak długiego wysiłku. Długotrwały ruch działa jak "kąpiel tlenowa" całego organizmu. Nasze serce nieprzerwanie pompuje więcej tlenu do komórek ciała.

Trening siłowy. Możemy zwiększać obciążenie i nasz wysiłek pedałując szybciej lub pod górkę i wtedy rower zastępuje przyrządy do ćwiczeń kulturystycznych. Taki trening uruchamia wszystkie mięśnie, a nawet zwiększa liczbę włókien mięśniowych, na przykład w mięśniach przedniej strony ud, które nie pracują intensywnie podczas biegania. Wzmacnia mięśnie pleców i pomaga w zwalczaniu bólów pleców. Zwolennicy jazdy na rowerze wyposażonym w przerzutkę twierdzą nawet, że inaczej wpływa na muskulaturę jazda na wysokim biegu, a inaczej szybkie pedałowanie na niskim biegu, kształtujące "smukłe" mięśnie.

Odchudzanie. Podczas długotrwałego wysiłku przy pedałowaniu spalamy zapasy tłuszczu, a szczególnie pokłady tkanki tłuszczowej na udach i pośladkach. Jadąc na rowerze z prędkością 20 kilometrów na godzinę zużywamy około 600 kalorii. Dla osób z nadwagą jazda na rowerze to najlepszy sport. Całym ciężarem ciała opieramy się na siodełku roweru i w ten sposób obciążamy kości i stawy. Układ krążenia pracuje coraz bardziej intensywnie. Dodatkową zaletą tego typu treningu jest to, że oprócz wzmacniania mięśni pośladków i ud zwalczamy cellulitis.

Nawiasem mówiąc, lekarze zalecają jazdę na rowerze jako terapię w przypadku uszkodzenia mięśni oraz dolegliwości ścięgna Achillesa, kolan i stawów biodrowych. Tego typu kontuzje zdarzają się często biegaczom długodystansowym, których stawy są zwykle przeciążone podczas treningu.

JAK UCZYNIĆ JAZDĘ NA ROWERZE TRENINGIEM ?

1.Uwzględniamy w planie dnia pół godziny jazdy na rowerze, a podczas weekendu dłuższą wycieczkę rowerową.

2.Najpierw jedziemy powoli, zamiast rozgrzewki. Jadąc staramy się pedałować bez przerwy. Prędkość jazdy nie ma znaczenia.

3.Po 10 minutach jazdy na 5 minut zwiększamy tempo, tylko na tyle, abyśmy nie czuły się bardzo zmęczone.

4.Następnie jedziemy na rowerze przez godzinę bez przerwy lub częściej zmieniamy tempo; 5 minut wolno, 5 minut szybko.

5.Każdy trening kończymy 5 minutami spokojnej, powolnej jazdy dla ochłodzenia organizmu.

6.Jeżeli chcemy zmierzyć puls, najdokładniej zrobimy to mierząc tętno podczas jazdy (nie zsiadamy z roweru). Czubkami palców dotykami szyi w okolicy tętnicy szyjnej, liczymy puls przez sześć sekund i otrzymaną liczbę mnożymy przez dziesięć

JAKI ROWER JEST NAJLEPSZY ?

1.Nie ma roweru idealnego. Jako tako poruszać się można na każdym, jednak przed kupnem nowego roweru musimy się dobrze zastanowić i zdecydować, do czego jest on nam najbardziej potrzebny.

2.Kupno roweru turystycznego lub lekkiego roweru sportowego wydaje się rozsądnym rozwiązaniem, ponieważ nadaje się na wycieczki za miasto i do jazdy na mieście.

3.Rower wyścigowy jest odpowiedni dla sportowców. Można na nim jeździć wyłącznie po asfaltowych drogach, ponieważ ma bardzo wąskie opony.

4.Rower górski to skrzyżowanie roweru turystycznego z wyścigowym do jazdy w terenie. Z przerzutką o 18 biegach i szerokimi, wzmocnionymi oponami, nadaje się do jazdy po wysokich górach i po każdej drodze. Najlepiej wykorzystamy go robiąc wycieczki po wiejskich drogach i w górzystym terenie.

WSKAZÓWKI DLA KUPUJĄCYCH ROWER.

Nie zależnie od tego, na jaki typ roweru się zdecydujemy, powinniśmy wziąć pod uwagę następujące rzeczy:

1.WIELKOŚĆ ROWERU. Od średnicy kół ważniejsza jest wysokość ramy. Powinna ona wynosić mniej więcej długość nóg minus 25 centymetrów.

2.KIEROWNICA . Wysoka kierownica wydaję się z początku najwygodniejsza. Nie polecamy jej jednak na dłuższe trasy, gdyż każda nierówność drogi grozi urazem kręgosłupa (jedziemy z wyprostowanymi plecami). Użycie płaskiej kierownicy sportowej powoduje, że podczas jazdy pochylamy się do przodu, co jest pozycją zdrowszą dla kręgosłupa, jednak nie możemy zmienić tej pozycji. Z tego punktu widzenia najlepsza była by kierownica roweru wyścigowego. Gdy trzymamy się najniższej części kierownicy, stawiamy najmniejszy opór aerodynamiczny, co ułatwia jazdę. Najwygodniej jest trzymać się górnej części uchwytu, co umożliwia rozluźnienie mięśni ramion i karku. Można trzymać ręce na rączkach hamulców, co jest pozycją pośrednią między dwoma poprzednimi.

3.SIODEŁKO. Powinno być przede wszystkim wygodne, to oczywiste. Mimo to nie wybierajmy najbardziej miękkiego, ani bardzo szerokiego, bo przeszkadza w poruszaniu nogami przy pedałowaniu. Ponieważ jakość siodełka można określić dopiero po jego wypróbowaniu, trzeba zastrzec sobie w sklepie możliwość wymiany. Siodełko ma odpowiednią wysokość, kiedy możemy dotknąć obcasem dolnego pedału. Ponadto pedału muszą być wyważone.

4.PRZERZUTKA. Rowery wyścigowe mają na ogół przerzutkę łańcuchową do 14-18 biegów. Użycie jej sprawia przyjemność, bo możemy jechać z prędkością przy małym wysiłku. Jeżeli nie zależy nam tak bardzo na szybkości jazdy to wystarczy 5-biegowa przerzutka łańcuchowa lub 3-biegowa przerzutka w piaście koła. Do jazdy na wzniesieniach potrzebne są przynajmniej 3 biegi.

5.HAMULEC. Hamulec starego typu, czyli tzw. Torpedo, są oferowane coraz rzadziej. Są one wygodne w użyciu, ale niepewne w niebezpiecznych sytuacjach. Jeżeli pedały znajdują się pod niewłaściwym kątem, nie możemy zahamować w całej siły. Hamulce ręczne założone na felgi przedniego i tylnego koła działają bardziej skutecznie. Jednak przy gładkich, stalowych obręczach kół hamulce tracą podczas deszczu lub wilgotnej pogody do 80 % sprawności hamowania. Natomiast przy obręczach aluminiowych, o bardziej chropowatej powierzchni, hamulce ręczne są niezawodne.

6.CIĘŻAR ROWERU. Zdarza się, że trzeba przenieść rower, na przykład przez jakąś przeszkodę. Kupując rower sprawdźmy, czy bez trudy możemy go podnieść i w razie wątpliwości wybierajmy lżejszy.

7.JAZDA PRÓBNA . Tylko w niewielu sklepach można wypróbować rower przed kupnem. Nalegajmy jednak na to, zwłaszcza , jeśli chcemy kupić drogi rower nowego typu (np. rower górski).

źródło: fitness-polska.com.pl

Autor posta: Bagiet






(c) 2001- 2017 kulturystyka.com.pl kulturystyka